مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 08:502023-11-22پزشكي

بیمارستان مسیح کرمانشاه؛ تاریخی که محو می شود 


بیمارستان مسیح، دومین بیمارستان تاریخی ایران که روزگاری ناجی جان انسانهای بسیاری در غرب کشور بود، این روزها حال و روز خوبی ندارد.

  - ایسنا/کرمانشاه بیمارستان مسیح، دومین بیمارستان تاریخی ایران که روزگاری ناجی جان انسانهای بسیاری در غرب کشور بود، این روزها حال و روز خوبی ندارد.

  حدود دو قرن پیش بود که مسیونرهای آمریکایی بیمارستان وست مینستر هاسپیتال یا همان مریض خانه آمریکایی ها که بعدها بیمارستان مسیح و مرادیان نام گرفت را در کرمانشاه ساختند.

بیمارستانی که طی سالهای متمادی مرکزی برای درمان بیماران استانهای همجوار بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این بیمارستان تاریخی بعدها در سال 1382 به عنوان یک بنای ارزشمند تاریخی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، اما مالک بنا که از موقعیت ویژه و وسعت آن آگاه بود، هوای دیگری غیر از حفاظت از بنا در سر داشت.

او بدنبال تغییر کاربری این بنای تاریخی بود، برای همین با تلاش های زیادی توانست بیمارستان مسیح را از فهرست آثار ملی ایران خارج کند و بدنبال آن به مدت یک دهه انواع بلاهای عمدی و غیرعمدی به جان این بیمارستان افتاد تا آن را از پا بیندازد.

زلزله چند سال پیش، ورود سیلاب به داخل بنا، آتش سوزی عمدی در روز چهارشنبه سوری، رها شدگی بنا، تاراج درها و پنجرها و حتی سقف آهنین آن توسط معتادین و سارقین و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارستان مسیح کرمانشاه؛ تاریخی که محو می شود 

بیمارستان مسیح کرمانشاه؛ تاریخی که محو می شود